Golfklubborna

Det allra viktigaste i golf är naturligtvis golfklubborna. Vissa spelar med trä, andra med järn. Golfklubbor kan vara ganska dyra om du köper dem nya men idag kan du också hitta riktigt bra begagnade golfklubbor till ett bra pris.

De olika klubborna har fått olika namn så du vet med vilken du ska slå. Du kan även hitta specialklubbor som är speciellt framtagna för män, kvinnor och barn. Det finns en rad varumärken som tillverkar klubbor, några av dem är Titleist och Callaway. Leta i en onlinebutik eller gå in i en fysisk butik om du är nybörjare. Det kan vara skönt att prova ut ett gäng klubbor innan du köper dem.

Hitta rätt klubba

Det finns flera faktorer du ska titta på när du väljer golfklubbor. Bland annat så att du får rätt grepp, rätt längd, rätt skaft och så till sist den rätta modellen. Det första man gör är att ta ut en klubba som inte tar hänsyn till själva svingen utan fokuserar på hur du håller, vilken längd du har och vilken vana du har. Sedan är det dags att se på de mer avancerade punkterna.